Οίνος
ευφραίνει καρδίαν…
Έτσι
λέγανε οι αρχαίοι Έλληνες και πόσο δίκιο είχαν !Ευλογημένο το κρασί αλλά και το
αμπέλι που δίνει τόσα καλά..
Τι παράγει όμως ακριβώς το αμπέλι; Αυτή τη βδομάδα
τα ανακαλύψαμε όλοι μαζί μέσα απο διαθεματικές δραστηριότητες ,ενώ κάναμε κι
επίσκεψη σε τοπικό οινοποιείο του χωριού,αφού το Κίτρος είναι ξακουστό στην περιοχή
για το κρασί του!
Μέσα
από συζήτηση κι ερωτήσεις των παιδιών ψάξαμε & διαβάσαμε για την διαδικασία
από το σταφύλι μέχρι το κρασί. Συγκρίναμε τις παλιές μεθόδους με τα νέα μηχανήματα συλλογής και παραγωγής κρασιού.
Είδαμε
επίσης ότι το αμπέλι παράγει κι άλλα προϊόντα: σταφίδες,
αμπελόφυλα (που φτιάχνουμε ντολμαδάκια)
ξύδι, σταφύλια
διαφόρων χρωμάτων και ποικιλιών.
Ποικιλίες σταφυλιών με διάφορα υλικά |
Ακόμα, όπως μας εξηγήσανε και στο οινοποιείο,
με διαφορετική επεξεργασία για κάθε ένα, απ’το σταφύλι φτιάχνονται και πολλά ποτά:
Τσίπουρο,ρακή ή τσικουδιά, κρασί,ούζο,μούστος,ρετσίνα.
Αυτή
την εβδομάδα, τα παιδιά:
-κόψανε
εικόνες, τις βάλανε σε χρονική σειρά και περιγράψανε την διαδικασία από το
αμπέλι μέχρι την τελική εμφιάλωση εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο τους (σταφύλι àκρασι).
-
παίξανε παιχνίδια δύναμης,
συνεργασίας,ισορροπίας,ψυχοκίνησης
, συντονισμού σώματος και με κινητικά παιχνίδια που είχαν έννοιες του χώρου (μέσα-έξω,μακρυά-κοντα) και
διασκεδάσανε πολύ .
Ποιά ομάδα έχει περισσότερα? |
Σπουργίτια σπρώχνουν με τη μύτη τους την ρώγα σταφύλι |
Ποιός θα φέρει το σταφύλι στη δική του μεριά? |
-δραματοποιήσανε
ιστορίες σχετικές με τον τρύγο αλλά και το μύθο του θεού Διόνυσου,τον οποίο
διακοσμήσαμε με την τεχνική του πουαντιγισμού
Ο Δίας εμφανίστηκε ως θεός στη Σέμελη κι αυτή έπεσε φοβισμένη |
Μετά ,όταν γενήθηκε ο Διόνυσος τον έδωσε στον Ερμή να τον κρύψει απο τη Ήρα |
! |
Ο Διόνυσος μεγάλωσε κι έγινε θεός του κρασιού κι έμαθε την τέχνη στους ανθρώπους:Ας τον ζωγραφίσουμε |
-δημιουργήσανε
τσαμπιά σταφύλια με διάφορα υλικά στο χαρτί (στενσιλ με αχρηστα υλικά) αλλά και
τρισδιάστατα.(με χρωματιστά μπαλάκια)
-τραγουδήσανε
τραγούδια για τον τρύγο όπως το Τσιριτρό.
Το τραγούδι μπορείτε να το ακούσετε στο https://www.youtube.com/watch?v=bV-JYw6gTwg
-Επεξεργάστηκαν
τους στίχους του παραπάνω τραγουδιού και ζωγραφίσανε με δαχτυλομπογιές.
-ακούσανε
αφηγήσεις και ιστορίες για τον Οκτώβριο και τα έθιμα του,για τον τρύγο και τον
αγιασμό του πρώτου κρασιού που γινότανε παλιά και για το πάτημα των σταφυλιών.
-συνεργαστήκανε
για να φτιάξουν ομαδικές κατασκευές – κολάζ με τίτλο: <<ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ,ΓΛΥΚΟ ΤΣΑΜΠΙ ΣΤΑΦΥΛΙ>>
-παρατηρήσανε
το σχήμα των σταφυλιών και φτιάξανε με το σώμα τους μικρούς και μεγάλους κύκλους και οβάλ μαθαίνοντας έτσι και κάποια σχήματα.
-κόψανε
εικόνες, τις βάλανε σε χρονική σειρά και περιγράψανε την διαδικασία από το
αμπέλι μέχρι την τελική εμφιάλωση
-Είδανε βίντεο με τους μύθους του Αισώπου (Η Αλεπού και τα σταφύλια, Η Αλεπού και το λελέκι).
-παρατηρήσανε,
επικοινωνήσανε και λύσανε τις απορίες
τους στην ξενάγηση τους στο οινοποιείο του χωριού.
Έτσι είδανε την διαχρονική αξία του αμπελιού μέσα από δραστηριότητες για τα παλιά ήθη κι έθιμα του χτες αλλά και την επεξεργασία και την παραγωγή κρασιού σήμερα.
Έτσι είδανε την διαχρονική αξία του αμπελιού μέσα από δραστηριότητες για τα παλιά ήθη κι έθιμα του χτες αλλά και την επεξεργασία και την παραγωγή κρασιού σήμερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου