Αρχειοθήκη ιστολογίου

Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Αυτή τη βδομάδα οργανώσαμε την δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου.

Η δανειστική βιβλιοθήκη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος του νηπιαγωγείου καθώς για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.

Συνεπώς, η δανειστική βιβλιοθήκη θα λειτουργήσει όλη τη σχολική χρονιά , ενώ τα βιβλία θα ανανεώνονται στη διάρκεια του σχολικού έτους ώστε να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών

Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.


Τι οφέλη έχουμε από το δανεισμό στο σπίτι;

 Αναπτύσσεται ο προφορικός λόγος των παιδιών. Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.

Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.

Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών.

Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.


Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.

Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου. Πρωθείται ετσι ο εγγραμματισμός μέσα απο δραστηριότητες που έχουν νόημα και είναι κατάληλες για την ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου.

Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί στα παιδιά το βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

 Τι δραστηριότητες πραγματοποιήσαμε για την δανειστική βιβλιοθήκη στις τάξεις;

Μέσα στην εβδομάδα που πέρασε τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για αγαπημένα τους βιβλίανα παρατηρήσουν διάφορα εξώφυλλα βιβλίων και τα κοινά χαρακτηριστικά τουςίτλο,όνομα συγγραφέα,εκδοτικό οίκο κτλ.) να μάθουν συμβουλές και κανόνες για την καλυτερη ανάγνωση - δανεισμό του βιβλίου που θέλουν αλλά και να δανειστούν το πρώτο τους βιβλίο.
Σε κάθε παιδί δώθηκε ένα συμβόλαιο με τους κανόνες δανεισμού το οποίο άκουσαν, υπέγραψαν και  πήρανε στο σπίτι για να ενημερώθούν και οι γονείς. Επίσης δώθηκε κι ένα χαρτί για να γραψουν τα παιδιά όπως μπορούν όνομα, ημερομηνία, τίτλο του βιβλίου και να ζωγραφίσουν τι τους άρεσε.

Επίσης κατασκευάσανε και σελιδοδείκτες για τα βιβλία,τιγράκια και βατράχια αφού παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια αναπαριστώντας τέτοια ζωάκια.



Λόγω φθινοπώρου βρήκανε λέξεις από Φ,φ και παίξαμε κουκλοθέατρο με παλιά παραμύθια όπως την Κυρά Καλή και τους 12 μήνες.







Στο κουκλοθέατρο έρχονται συχνά σε επαφή με γνωστούς παιδικούς λογοτεχνικούς χαρακτήρες όπως η κοκκινοσκουφίτσα , ο λύκος κτλ. και έτσι αναπτύσσουν την φαντασία και το λεξιλόγιο τους. Ακόμα μπορούν να δουν πως μια ιστορία μπορεί να εχει διαφορετικό τέλος αν αλλάξουμε κάποιο στοιχείο ή ήρωα μέσα στο παραμύθι.

Την Δευτέρα τα παιδιά θα μπορέσουν να μιλήσουν για τα βιβλία που δανείστηκαν και να περιγράψουν την ζωγραφιά τους.Τότε θα μπούν τα βιβλία στη θέση τους, ενώ το χαρτί που θα συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι θα μπεί σε ειδικό φάκελο ώστε στο τέλος της χρονιάς να έχουμε όλοι μια εικόνα όλων των βιβλίων που δανείστηκε το παιδί.
-->
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΡΧΗ!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου