Αρχειοθήκη ιστολογίου

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΩ ΣΩΜΑ ΓΕΡΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟ !!!!



Αυτήν την εβδομάδα το κύριο θέμα μας ήταν ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ για αυτό (πλύσιμο χεριών,καθαριότητα δοντιών και σώματος γενικότερα). Παράλληλα επεξεργαστήκαμε και θέματα που έχουν αμεση σύνδεση με αυτά όπως η διατροφή, το νερό, οι 5 αισθήσεις μας και τα δόντια.

Τα παιδιά αρχικά ζωγράφισαν το περίγραμμα ενός συμμαθητη τους σε χαρτί του μέτρου (ομαδική εργασία) κι εκεί ανίχνευσαν πρώτα τα εξωτερικά  όργανα του ανθρώπου και τα ονόμασαν. Την επόμενη ημέρα μπόρεσαν να μάθουν και για τα εσωτερικά όργανα του σώματος και να τα τοποθετήσουν με τη σειρά τους στο ανθρωπάκι που έφτιαξαν.
Το ανθρώπινο σώμα-Ομαδική
 Συζητώντας για υγιές σώμα , αναφερθήκαμε στην ανάγκη πρόσληψης υγιεινών τροφών , στην καθαριότητα για προστασία μας από τα μικρόβια και στην άσκηση  που οφελεί σώμα και πνεύμα. Τα παιδιά μίλησαν για τις διατροφικές τους προτιμήσεις και ξεχώρισαν τις τροφές σε ομαδικό κολάζ στην τάξη. Εκεί μιλήσαμε και για τις τροφές που βλάπτουν τα δόντια (γλυκά,σοκολάτες) και δώσαμε υγιεινές εναλλακτικές γευστικές προτάσεις.
Βιβλίο που διαβάσαμε στην τάξη

ΥΓΙΕΙΝΕΣ-ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ-Ομαδικό κολάζ

Δίνοντας τροφή για σκέψη και στο ελεύθερο παιχνίδι, δημιουργήσαμε νέες γωνιές (με την συνεργασία των γονέων που φέρανε άδεια κουτιά φαρμάκων) , την γωνιά φαρμακείου στην μία τάξη αλλά και την γωνιά ιατρείου στο ολοήμερο τμήμα.
Η γωνιά Ιατρείου

Όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το σωστό πλύσιμο δοντιών, για τα εργαλεία του οδοντιάτρου αλλά και για τη χρήση του νερού και τη σημασία του στην προσωπική μας υγιεινή και καθαριότητα (πλύσιμο χεριών,σώματος, δοντιών). Επίσης μάθανε και για την διαρκή κίνηση του νερού από το βουνό μέχρι τη θάλασσα και πάλι από την αρχή (κύκλος του νερού) μέσα από ποιήμα το οποίο εικονογραφίσανε.

Με τι βουρτσίζω τα δόντια μου;
Απο που είσαι ποταμάκι;
Επίσης παίζοντας παιχνίδια για τις 5 αισθήσεις, τα παιδιά μυρίσαν και γεύτηκαν διάφορα υλικά (αλάτι,ζάχαρη,λάδι,κανέλα,κόκκους καφέ,ξύδι) με κλειστά μάτια, μάντεψαν τι είναι και εντόπισαν σε πιο σημείο της γλώσσας ένιωσαν την αντίστοιχη γεύση (αλμυρή,γλυκιά κτλ.)
Ομαδοποιώντας ανα γεύση τις τροφές (ξινο,πικρό κτλ.)
Ώρα για γευσιγνωσία!!!





Για τις δραστηριότητες στοματικής υγιεινής χρησιμοποιήθηκε δημιουργικά μακέτα στόματος  σε μεγάλο μεγέθος που έφερε η εκπαιδευτικός στο σχολείο.

Καθαρισμός δοντιών με βούρτσα...
..με οδοντικό νήμα







..και τη γλώσσα κοιτώ για μικρόβια με γλωσσοπίεστρο!!


ΟΛΟΙ γίναμε οδοντίατροι!!Περάσαμε φοβερά!!!
Επιπλέον τα παιδιά άκουσαν πολλά λογοτενικά παιδικά βιβλία που αφορούσαν την διατροφή , την στοματική υγιεινή αλλά και την γνώση των μελών του Σώματος.

Παίζοντας κινητικά παιχνίδια διασκέδασαν, συνεργάστηκαν και εκγύμνασαν το νού και το σώμα τους.Τραγούδησαν και χόρεψαν το χαρωπά τα δυο μου χέρια

-->
Το θέμα μας αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα με μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο φαρμακείο της γειτονιάς μας για ενίσχυση του λεξιλογίου των παιδιών , με τη ξενάγηση από το φαρμακοπιό και  συζήτηση με τα παιδιά για επανατροφοδότηση.Ανυπομονούμε!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου