ΑΝΟΙΞΗ ΜΕ ΤΗ ΔΡΟΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΑ ΠΟΛΛΑ!!!
Αυτή την εβδομάδα
επεξεργαστήκαμε το θέμα της Άνοιξης, παράλληλα με τα θέματα των αριθμών και του νερού (νερό και γεωργικές ασχολίες). Φυσικά αρχίσαμε και
τις πρόβες για την γιορτή της 25ης Μαρτίου .
Μέσα απο συζητήσεις ανιχνεύσαμε τις γνώσεις αλλά και τις απορίες των παιδιών για την φύση την
Άνοιξη, την σπορά αλλά και τα λουλούδια. Κάποιες ερωτήσεις ήταν π.χ. τι διαφορά έχουν τα
λουλούδια του αγρού και του κήπου, πως μεγαλώνει ένας σπόρος κ.α.
‘Επειτα τα παιδιά μπορεσαν να λύσουν τις απορίες τους μέσα από βιβλία, ποιήματα για την
Άνοιξη (Πολέμης, Ο.Ελύτης) αλλά και τραγούδια (Ο σπόρος που ήθελε να γίνει δάσος, Ο Γεωργός κ.α.) κινητικά παιχνίδια, ζωγραφική και ψυχοκίνηση (Γίναμε σποράκια που
κανουν ρίζες, κοτσάνι, φύλλα, μπουμπούκι κι επειτα ανθίζουν και κοιτανε τον
ήλιο, χορεύουν με τον ανεμο και βρέχονται από τη βροχή).
Τα παιδιά χώρισαν κι ονόμασαν
τα διάφορα μερη του φυτού παρατηρώντας εικόνες και αναφέρανε τι χρειάζεται για να
μεγαλώσει (νερό , χωμα , αέρα και ήλιο). Χόρεψαν το τραγούδι Ο σπόρος που ήθελε να γίνει δάσος και το εικονογράφησαν.
Εικονογράφηση τραγουδοποιήματος |
Ο Μάρτιος με τις αλλαγές του
στον καιρό ήταν αφορμή για να μιλήσουμε για τα Ανοιξιάτικα πρωτοβρόχια και το
όφελος που έχουν τα χωράφια που ποτίζονται. Παροιμίες του Μάρτη που
χρησιμοποιήσαμε ήταν:
ΜΑΡΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑΖΙΑ ΚΑΝΕΙ, ΠΟΤΕ ΚΛΑΙΕΙ
ΠΟΤΕ ΓΕΛΑΕΙ!
ΣΑΝ ΚΑΝΕΙ Ο ΜΑΡΤΗΣ 2 ΝΕΡΑ , ΚΙ Ο ΑΠΡΙΛΗΣ
ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΧΑΡΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΖΕΥΓΑ, ΠΟΥ ΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΣΠΑΡΜΕΝΑ..
Για την αναλυση της εποχής
αξιοποιήθηκε διαφορετικά κι ο μύθος της Περσεφόνης -που είχαν παίξει την
προηγούμενη εβδομάδα και τους ενθουσίασε πραγματικά- για να γίνει ομαδική
ζωγραφιά με τις 4 εποχές και να φανούν οι διαφορές στη φύση,τον καιρό,τα πουλιά
και στο μύθο π.χ. Η Περσεφόνη λειπει από το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα .Τα
παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν το λεξιλόγιο τους ,να συγκρίνουν εποχές και να παρουσιάσουν το
εργο που καναν σε ομάδες (Εμπλουτισμός λεξιλογίου κι ανάπτυξη συνεργασίας)
ΟΜΑΔΙΚΗ: ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ & Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ |
Οι γνώσεις τους για την
Άνοιξη φάνηκαν και με το παιχνίδι Άλλαξε την πρόταση! όπου τα παιδιά άκουγαν φράσεις με λάθη
για την Άνοιξη και επέλεγαν ποιά λέξη πρέπει να αλλαχτεί προτείνοντας την
σωστή,για να διορθώσουν τη φράση.π.χ. Την Άνοιξη έχει χιόνιàΤην Άνοιξη έχει ήλιο.
Φυσικά την Άνοιξη ξεκίνησε κι η επανάσταση του 1821! Οπότε μιλήσαμε λίγο για τους ήρωες αλλα και τις ενδυμασίες του 1821.Σε αυτά θα αναφερθούμε όμως αναλυτικότερα την επόμενη εβδομάδα παράλληλα με τις πρόβες των παιδιών που τώρα μαθαίνουν τα ποιήματα.
Μαθαίνοντας τα μέρη της στολής (Γλώσσα) |
Τέλος(στα πλαίσια της
βιωματικής μάθησης) τα παιδιά περπάτησαν στη φύση έξω από το σχολείο την
Παρασκευή και μάζεψαν λουλούδια κι αγριολούλουδα που βρήκαν και τα φέρανε στην
τάξη. Παρατηρώντας τα, ονομάσανε
λουλούδια που ξέρανε.
Επιστρέφωντας στο σχολείο, ζωγραφίσανε ομαδικό πίνακα με Ανοιξιάτικο θέμα όταν επέστρεψαν στην τάξη.
Επιστρέφωντας στο σχολείο, ζωγραφίσανε ομαδικό πίνακα με Ανοιξιάτικο θέμα όταν επέστρεψαν στην τάξη.
Ομαδική ζωγραφιά μετά τον περίπατο |
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ!!! |
Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά που κάνετε!
ΑπάντησηΔιαγραφή