Οκτώβρης και φθινόπωρο πάνε μαζί!!!
Μπήκε ο Οκτώβρης λοιπόν και μαζί με το νέο μήνα μπήκαν κι οι καθημερινές μας συνήθειες στο νηπιαγωγείο: Το ημερολόγιο της τάξης, οι παρουσίες, ο καιρός αλλά και οι κανόνες μας αποτελούν πια την πρωινή “ρουτίνα¨μας. Τα πρώτα φθινοπωρινά φύλλα έξω από το σχολείο , τα οποία μαζέψανε το πρωί όλα τα παιδιά είχαν πολλά χρώματα και στάθηκαν αφορμή για συζήτηση στην παρεούλα.
Τι χρώματα έχουν τα φύλα που πέφτουν το φθινόπωρο;
Πως βγαίνει το πορτοκαλί χρώμα αλήθεια;
Μπορούμε να το κάνουμε κι εμεις;
Έτσι τα παιδιά :
-συνθέσανε τοπορτοκαλί ανακατεύοντας το κόκκινο με το κίτρινο και φτιάξανε δέντρα
-πειραματιστήκανε με διάφορες τεχνοτροπίες ζωγραφικής για να φτιάξουν φθινοπωρινά δέντρα,ζωάκια κτλ.
![]() |
Φθινοπωρινά δέντρα με μπογιές και λαδοπαστέλ |
![]() |
Λιοντάρια με λαδοπαστέλ γραμμές |
-Περπατήσανε στη φύση και μάζεψαν φθινοπωρινά φύλλα τα οποία ομαδοποίησαν ανα χρώμα, σειροθέτησαν, τα “χόρεψαν” σε ψυχοκινητικό παιχνίδι (Τα φύλλα χορεύουν σε μουσική του A.Vivaldi -Autumn).
-Κατασκευάσανε φυλο-ανθρωπάκια με “άχρηστα υλικά ” και τα φύλλα που συλλέξανε.
Παράλληλα γιορτάσαμε :

Μιλήσαμε και για την οικογένεια, ο καθένας ζωγράφισε την δική του και έτσι είδαμε ότι υπάρχουν πολλά είδη οικογενειών (πολύτεκνες, μονογονεϊκές, διευρυμένου τύπου στις παλαιότερες εποχές κτλ.).
![]() |
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ |
Τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες και στο διάλειμμα φάνηκε να συνεχίζουν το θέμα που τους άρεσε πολύ, παίζοντας οικογένεια που αποτελεί εξάλου και αγαπημένο τους θέμα παιχνιδιού .
β)την Παγκόσμια ημερα των ζώων (4 Οκτωβρίου) όπου παίξανε πολλά κινητικά παιχνίδια,

Στο ολοήμερο δραματοποιήσανε τον αρχαιοελληνικό μύθο της Πλατάνου, κόρης του Ποσειδώνα και αδερφής των γιγάντων Αλωάδων, η οποία μεταμορφώθηκε σε δέντρο όταν έχασε τα πολυαγαπημένα της αδέρφια . Από τον πατέρα της κληρονόμησε την αγάπη στο νερό και από τα αδέρφια το τεράστιο μέγεθος της.
![]() |
Οι γίγαντες χάνονται στο δάσος |
![]() |
2.Η Πλάτανος κλαίει για τα αδέρφια της |
![]() |
3.Το Δέντρο χαρούμενο ριζώνει μαζί με τα αδέρφια του |
Ακούσανε και αναλύσανε το περιεχόμενο του διαχρονικού ποιηματος του Ι.Πολέμη για τα ζώα και φτιάξανε κάρτες που πήρανε σπιτι:
Τα ζώα, Ιωάννης Πολέμης
Ποτέ δε θα πειράξω
τα ζώα τα καημένα·
μην τάχα σαν εμένα,
κι εκείνα δεν πονούν;
Θα τα χαϊδεύω πάντα,
προστάτης τους θα γίνω.
Ποτέ δεν θα τ’ αφήνω
στους δρόμους να πεινούν.
τα ζώα τα καημένα·
μην τάχα σαν εμένα,
κι εκείνα δεν πονούν;
Θα τα χαϊδεύω πάντα,
προστάτης τους θα γίνω.
Ποτέ δεν θα τ’ αφήνω
στους δρόμους να πεινούν.
Aν δεν μιλούν κι εκείνα
κι ο λόγος αν τους λείπει,
μήπως δεν νιώθουν λύπη,
δεν νιώθουν και χαρά;
Μήπως καρδιά δεν έχουν,
στα στήθη τους κρυμμένη,
που τη χαρά προσμένει
κι αγάπη λαχταρά;
κι ο λόγος αν τους λείπει,
μήπως δεν νιώθουν λύπη,
δεν νιώθουν και χαρά;
Μήπως καρδιά δεν έχουν,
στα στήθη τους κρυμμένη,
που τη χαρά προσμένει
κι αγάπη λαχταρά;
Aκόμα κι όταν βλέπω
πως τα παιδεύουν άλλοι,
εγώ θα τρέχω πάλι
με θάρρος σταθερό,
θα προσπαθώ με χάδια
τον πόνο τους να γιάνω,
κι ό,τι μπορώ θα κάνω
να τα παρηγορώ.
(Από το βιβλίο: Iωάννης Πολέμης, Πρώτα βήματα, Σύλλογος προς Διάδοσιν Ωφελίμων Bιβλίων, 1904).
Επιπλέον, την Παρασκευή παρακολούθησαν κουκλοθέατρο από τις δύο νηπιαγωγούς με τίτλο “Τα τρία γουρουνάκια και ο Λύκος ” το οποίο και διασκέδασαν πάρα πολύ και συζητούσαν μετά όλη μέρα.Τα παιδιά του Ολοημέρου έκαναν και άσκηση προγραφής πάνω στην ιστορία με ευθείες και καμπύλες γραμμές.
Απο Δευτέρα θα δούμε και τα φρούτα του φθινοπώρου...
Έτοιμαστείτε για φρουτοσαλάτα παιδια!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου