Αρχειοθήκη ιστολογίου

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο σχετικά με τα άτομα με αναπηρία

                           

Παράλληλα με τα (πολλά!) χριστουγεννιάτικα θέματα και τις υπόλοιπες δραστηριότητες που γίνονται στο νηπιαγωγείο (για τις οποίες θα υπάρξει σχετική ανάρτηση αργότερα) γίνονται και κάποιες άλλες δράσεις που έχουν ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. 

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Α. με .Α. αξιοποιήθηκε η επόμενη μέρα με δράστηριότητες με το ξεχωριστό αυτό θέμα:
Μέσα από βιωματικές δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τη διαφορετικότητα , αλλά και για τα άτομα με αναπηρίες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. 

Αρχικά τα παιδιά δεν είχαν αρκετές εικόνες ούτε είχαν ακούσει πολλά πράγματα σχετικά με το τί είναι αναπηρία, ούτε γνώριζαν ότι κάθε άτομο ανάλογα με την αναπηρία του έχει άλλες δυσκολίες να αντιμετωπίσει αλλά και τι χρησιμοποιεί ο καθένας για να βοηθηθεί π.χ. Ένα Μπαστούνι και ένας σκύλος εκπαιδευμένος βοηθούν τον τυφλό να περάσει το δρόμο.Οπότε πρώτα εστιάσαμε  στο γνωστικό κι έπειτα στο κομμάτι της ενσυναίσθησης.
Με τις δραστηριότητες αυτές ελπίζουμε ότι έγινε μια πρώτη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για τις ανάγκες των Α. με Α. 

Συζητήσανε αρχικά με τη νηπιαγωγο για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία (Α.με Α.) 

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992. Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία. Επιδιώκει την αύξηση του βαθμού ένταξης των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής. 

Τα παιδιά κλήθηκαν να σχολιάσουν 2 πινακίδες
(Μία δείχνει τυφλό άτομο και μία άτομο σε αναπηρικό αμαξίδιο):

 Τι δείχνει η 1η πινακίδα;

-Είναι ένας μπαμπάς που κρατάει μπαστούνι για να διώχνει τα σκυλιά;
-Είναι παππούς που τον πονάει η μέση του 

Τι δείχνει η 2η πινακίδα;
-Είναι κουρασμένος και πήρε το αμάξι του να ξεκουραστεί ...
-Είναι στο νοσοκομείο και πήρε καροτσάκι.Έτσι κάνουν στα νοσοκομεία...και μετά θα γίνει καλά και θα φύγει με τα πόδια.

Παιχνίδι βιωματικό!
Η νηπιαγωγός δένει τα μάτια με μαντήλι και το παιδί προσπαθεί να πάει σε άλλο χώρο με το μπαστούνι.Τους δείχνει πώς με το μπαστούνι μπορούν να αποφύγουν τα εμπόδια με ασφάλεια.



  
Έπειτα ένα παιδί είναι με δεμένα μάτια κι ένα το πιάνει και το βοηθάει να κινηθεί στο χώρο,να τραγουδήσει, να φάει κτλ.Τι δυσκολίες αντιμετωπίζει το παιδί που δεν βλέπει;Πώς αισθανεται;

 Παίζοντας τα παιδιά εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους με λέξεις όπως τυφλός, κουφός, αναπηρικό αμαξίδιο, αναπηρία, κωφάλαλος κ.α. 

Η νηπιαγωγός μιλάει για τους κωφούς και την νοηματική γλώσσα. Τα παιδιά σε ζευγάρια προσπαθούν να συννενοηθούν χωρίς να μιλούν.Πώς μπορούμε να το κάνουμε; Τι κάνουν οι κουφοί;
Βλέπουμε στο youtube ένα video με ειδήσεις στη νοηματική, ένα άλλο χορευτικό με άτομα χωρίς πόδια να χορεύουν εκπληκτικά και αθλητές χωρίς άκρα που όμως τρέχουν και παίζουν ομαδικά αθλήματα.

Έπειτα τα παιδιά ακούν την ιστορία της Αργυρώς, που μας διδάσκει ότι όλοι είμαστε ίσοι παρόλο που είμαστε διαφορετικοί. Συζητάνε σε τί διαφέρουνε με την Αργυρώ και σε τι μοιάζουν και βρίσκουν ότι μοιάζουν σε πολλά περισσότερα από ότι διαφέρουν.
Καλλιτεχνικά ανακαλύπτουνε νέο τρόπο έκφρασης ζωγραφίζοντας με το στόμα, χρησιμοποιώντας μπογιές και πινέλα .
      

    
Βλέπουνε την ιστορία του Νικόλα που είχε αναπηρία και αντιμετώπιζε προβλήματα στο σχολείο (Βίντεο).
Εμείς πώς θα αντιμετωπίζαμε ένα άτομο με αναπηρία στο σχολείο μας;Θα γινόμασταν φίλοι του;

Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση μίλησαν για τη διαφορετικότητα αλλά και για τη φιλία και την ίση αντιμετώπιση όλων , ανεξάρτητα από τις εξωτερικές τους διαφορές. Γιατί τελικά όλοι θέλουμε τα ίδια πράγματα: Να έχουμε φίλους, να περνάμε όμορφα και να μας αγαπούν.

                   

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου