ΧΡΩΜΑΤΑ ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Αυτή τη βδομάδα, μετά τις βροχές και τη σπορά με τα οποία ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα και επεκταθήκαμε με επιπρόσθετες βιωματικές δραστηριότητες, το ενδιαφέρον μας στράφηκε πρός το ουράνιο τόξο και τα χρώματα του.
Πότε βγαίνει το ουράνιο τόξο; Πόσα χρώματα έχει; Πώς μπορούμε να φτιάξουμε εμείς αυτά τα χρώματα;
Τα παιδιά συζητήσανε, κάνανε μίξεις χρωμάτων και μάθανε βιωματικά για τα επτά χρώματα της ίριδας, μέσα από τραγούδια , πειράματα, δραματοποιήσεις, παιχνίδια , ποιήματα και ιστορίες .
Βάζοντας τα 7 χρώματα στη σειρά |
Σε κινητικό παιχνίδι που παίξαμε σε ζευγάρια βάλανε στη σειρά τα χρώματα, τα αριθμήσανε και φτιάξανε και τα δικά τους ουράνια τόξα τα οποία και πήρανε στο σπίτι, αλλά κι ομπρελίτσες για τη βροχή.
Περνάμε το τούνελ για να βρούμε π.χ.το χρώμα πορτοκαλί |
Βρήκαμε το πορτοκαλί! |
Με τις ομπρέλες μας |
Είπαμε ότι το ουράνιο τόξο σχηματίζεται στον ουρανό μετά τη βροχή, εξηγήσαμε το φυσικό φαινόμενο με απλά λόγια και μιλήσανε για το αγαπημένο δικό τους χρώμα , το οποίο κάθε παιδί χρησιμοποίησε για να τυπώσει και να ζωγραφίσει με την παλάμη του ένα ζωάκι αντίστοιχου χρώματος:
π.χ. Πράσινη παλάμη--- βατραχάκι
γκρί παλάμη---ελέφαντας
ρόζ παλάμη---φλαμίνγκο κ.ο.κ.
Η Σπορά βέβαια δεν έπαψε να μας ενδιαφέρει!!!
Η Σπορά βέβαια δεν έπαψε να μας ενδιαφέρει!!!
Τα σκιάχτρα μας φυλάνε τα σποράκια |
Φυτεύοντας φασόλια |
Σε συνέχεια των φυτεμάτων από την προηγούμενη εβδομάδα, μετά το φύτεμα του σπανακιού στην αυλή και των σπόρων σιταριού σε ατομικά πλαστικα "βαζάκια" (όπου είχανε κάνει ατομικά και την κατασκευή σκιάχτρου τους) τα παιδιά είδανε στον Η/Υ της τάξης τον “Τζάκ και τη φασολιά” και φυτέψανε και τα δικά τους φασόλια γίγαντες , τα ποτίσαν , τα φροντίσαν και τα πήρανε σπίτι να συνεχισουν το μεγάλωμα τους.
Ο καθένας θα είναι υπεύθυνος για το δικό του γλαστράκι!!!
Τα γλαστράκια με τα φασόλια του Τζάκ |
Ακούσανε πολλές ιστορίες, μεταξύ άλλων οι παρακάτω:
1.Η μάγισσα που ανακάτεψε τα χρώματα και κάνανε μίξεις χρωμάτων. Αργότερα επαναλάβανε όσα μάθανε με την ιστορία Σχήματα και χρώματα στη Λιλιπούπολη (στο ολοήμερο)
Μίξεις χρωμάτων |
2. Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο (καλλιέργεια ενσυναίσθησης)
4. Ο κότσυφας που ξεγέλασε τη βροχή από τη σειρά ξεγελάσματα (Φυσικό περιβάλλον) το οποίο και δραματοποίησαν με αυτοσχέδια υλικά / κουστούμια στην τάξη.
1.Ο κότσιφας κάνει πλάκα τρομάζοντας ένα σύννεφο |
2.Ένα θυμωμένο σύννεφο απειλεί να τον ξεβάψει |
3.Ο κότσυφας συμβουλεύεται το κοράκι |
4.Τα φτερά των πουλιών είναι αδιάβροχα, έτσι το σύννεφο έφυγε άπραγο |
Θέλωντας να εμπλουτίσουμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης (που αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε ως δανειστική) και να προκαλέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, εμπνευστήκαμε από την αγάπη τους για το ουράνιο τόξο και δημιουργήσαμε μία τοιχογραφία πάνω από τη βιβλιοθήκη με ανάλογο θέμα. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τα παιδιά και η βιβλιοθήκη μας έγινε πολύ δημοφιλής γωνιά για ανάγνωση και ξεφύλλισμα βιβλίων , καλλιεργώντας έτσι την αισθητική και την φαντασία τους !
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ!!! |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου