Αρχειοθήκη ιστολογίου

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019

ΠΕΡΝΑΝ ΠΕΡΝΑΝ ΟΙ ΜΗΝΕΣ, ΠΕΡΝΑΝ ΚΙ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ!



Η έννοια του χρόνου είναι μια δύσκολη κι αφηρημένη έννοια για την νηπιακή ηλικία, που  μπερδεύει τα παιδιά, για αυτό αυτή τη βδομάδα προσπαθήσαμε μέσα από παιγνιώδεις και ευχάριστες δραστηριότητες να ανακαλύψουμε όλοι μαζί πώς χωρίζεται ένα έτος σε 4 εποχές και 12 μήνες , πώς η κάθε εποχή έχει  3 μήνες και πώς ο κάθε μήνας έχει 30 ή 31 ημέρες (εκτός από τον Φεβρουάριο για τον οποίο μιλήσαμε εκτενώς).
Αφορμή για την εναλλαγή των εποχών στάθηκε ο υπέροχος αρχαίος Ελληνικός μύθος της Περσεφόνης και της Δήμητρας, θεάς της Γεωργίας, στον οποίο κι αφιερώσαμε πολλές δράσεις και 2 ημέρες (προβολή βίντεο στην τάξη , αναδιήγηση του μύθου , συζήτηση , δραματοποίηση και ζωγραφική ατομικά από κάθε παιδί) γιατί ενθουσίασε τόσο τα νήπια όσο και τα προνήπια μας. 

Στιγμές θεάτρου με το μύθο της Περσεφόνης

Άδης Περσεφόνη , ο φοβερός Κέρβερος
Περσεφόνη και Δήμητρα ξανά μαζί!

Η συζήτηση που ακολούθησε το βίντεο αφορούσε τις εποχές με ερωτήσεις όπως:
Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής;
Πώς είναι η φύση τότε;
Τι φοράμε;Τι κάνουμε;



Η ανάλυση αυτή μας οδήγησε στην εικονογράφηση των εποχών σε ατομικά βιβλιαράκια που στο τέλος τα πήρανε σπίτι.

Τα ατομικά μας βιβλιαράκια!
Λεπτομέρια βιβλίου

Άλλες δραστηριότητες που υλοποίησαν τα παιδιά ήταν:
  • Ακρόαση του τραγουδιού του Δ.Σαββόπουλου "Στου καινούργιου χρόνου την αυλή", συζήτηση για τις εικόνες που φανταζόμαστε όταν το ακούμε
  • Δραματοποίηση της ιστορίας του τραγουδιού με τις εποχές να κάθονται στο τραπέζι του χρόνου

Ο Χειμώνας με το λευκό του πέπλο

Όλες οι εποχές τρώνε μαζί περιμένοντας το νέο χρόνο

  • Ζωγραφική με θέμα τους στίχους του παραπάνω τραγουδιού ατομικά
  • Προβολή ψηφιδωτής εικόνας από τύμβο στην Αμφίπολη με την αρπαγή της Περσεφόνης και συζήτηση για τους ήρωες, τις εκφράσεις τους, τον ρόλο στην ιστορία, στα χρώματα τα οποία έχουν κτλ.

  • Παρουσίαση powerpoint στον Η/Υ της τάξης για τις 4 εποχές και συζήτηση -αναδιήγηση των όσων έμαθαν 
  • Συζήτηση για την σύνδεση του μύθου με τις πραγματικές αλλαγές στη φύση ανα εποχή (Στο μύθο η Περσεφόνη λείπει στην μητέρα της που θρηνεί φέρνοντας το Φθινόπωρο και το Χειμώνα ενώ επιστρέφοντας την Άνοιξη αλλά και το Καλοκαίρι η φύση γιορτάζει την επανένωση μάνας και κόρης). Συμφωνήσαμε να κάνουμε ένα μεγάλο κολάζ για να δείξουμε αυτή την σύνδεση και χωριστήκαμε σε 4 ομάδες - 4 εποχές . Κάθε ομάδα μετά έφερνε την εργασία της και η νηπιαγωγός την κολούσε πάνω σε ένα μεγάλο δέντρο . Στο ολοήμερο τα παιδιά προχώρησαν κι ένα βήμα παραπέρα την ομαδική προσθέτωντας στις άκρες του δέντρου φύλλα, χιόνι, καρπούς ή λουλούδια που φτιάξαν μόνα τους, ανάλογα με την εποχή που είχαν δίπλα. Στο τέλος μίλησαν για αυτό και στους γονείς που ήρθαν να τους πάρουν αφού η χαρά τους για την εργασία που κάναν όλοι μαζί ήταν μεγάλη.
Μερικά λουλούδια για την άνοιξη...

Συνεργασία 

Το ομαδικό κολάζ ολοκληρωμένο
  • Ανάγνωση του λαϊκού παραμυθιού "Η κυρά Καλή -Η κυρά Κακή". 
  • Στην ομάδα συζητήθηκαν αναλυτικά με τα παιδιά οι 5 τρόποι για να πείς μια ιστορία :
1.Ο τρόπος
2.Οι χαρακτήρες
3.Το πρόβλημα
4.Η Πλοκή (Αρχή-μέση-τέλος)
5.Η λύση

Έπειτα το καθένα συμπλήρωσε ατομικό φύλο για αξιολόγηση των όσων έμαθε.
  • Ατομική Γλωσσική και αριθμητική εργασία για τους μήνες με τοποθέτηση των μηνών στη σειρά με αρίθμηση , αντιγραφή του ονόματος του από πίνακα αναφοράς και ζωγραφική των συμβόλων του κάθε μήνα.

  • Ψυχοκινητικό (Οι Ινδιάνοι)με τον κύκλο των εποχών μέσα σε ένα δάσος και σε αλληλεπίδραση με τη φύση .
  • Ακρόαση του τραγουδιού "12 μήνες αθλητές "από τη σειρά Λιλιπούπολη του Μ.Χατζηδάκη και ομαδική ζωγραφιά-κολάζ με όλους τους μήνες το οποίο μπορείτε να ξανακούσετε εδώ 
Ζωγραφίζοντας το γήπεδο του χρόνου

Κολλώντας τους αθλητές τους

  • Λαϊκό παραμύθι "Ο κουτσοφλέβαρος" με το πώς ο Φλεβάρης έχασε τις 2 μέρες του και δραματοποίηση στην τάξη 
    Ο Μάρτης ήπιε όλο το κρασί μας
    Ο Απρίλης σταματάει τους καυγάδες

Ο Φλεβάρης συμφωνεί να δώσει τις μέρες του στο Μάρτη

Παραμύθι "Ο Γλεντζοφλέβαρος" της Γ.Τσορώνη και συζήτηση για το πώς είμαστε όλοι ξεχωριστοί. 
Για ποιά πράγματα αισθανόμαστε περήφανοι;
Σε τι είμαστε καλοί; 
Τα παιδιά ζωγραφίσανε ατομικά τί είναι αυτό που τους κάνει υπερήφανους.

Ο Φλεβάρης φυσικά είχε την τιμητική του αφού μας φέρνει αμυγδαλιές ανθισμένες αλλά και την αγαπημένη γιορτή των παιδιών, τα καρναβάλια!Ανυπομονούμε λοιπόν να μάθουμε και για αυτά σύντομα!

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου