ΜΕ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΝΕΡΟ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΤΙΖΩ ΕΝΑ ΓΕΡΟ ΚΟΡΜΙ!
Όπως ήδη έχουμε γνωστοποιήσει και με τις συναντήσεις με τους γονείς στο σχολείο , η σωστή διατροφή και η επιλογή των καταλληλων τροφών από γονείς και παιδιά είναι εξέχουσας σημασίας : Για αυτό δράσεις πρός αυτήν την κατεύθυνση θα έχουμε όλη τη χρονιά.Έτσι προάγουμε υγιεινές συνήθειες που με την συνεργασία των γονέων μπορούν να υιοθετηθούν από κάθε παιδί και να το ακολουθούν μια ζωή.
Με αφορμή μια πρόσκληση μαμάς να μαγειρέψουμε στην επαγγελματική κουζίνα της πίτσα σπιτική και διαβάζοντας παράλληλα ένα βιβλίο του σχολείου (Η ΠΙΤΣΑ ΤΟΥ ΡΙΤΣΙ) τα παιδιά μπήκαν σε μιά συζήτηση για τα σπιτικά φαγητά που είναι πιο υγιεινά γιατί ξέρουμε τι βάζουμε μέσα , παίξανε γλωσσικά παιχνίδια με τη λέξη ΠΙΤΣΑ και το αρχικό γράμμα και μίλησαν για υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά και στο ολοήμερο.
Στην εκπαιδευτική εκδρομή την ίδια μέρα (4-2-19) τους δώθηκε η ευκαιρία να δούν όλη τη διαδικασία από την αρχή, να μετρήσουν υλικά ,να ζυμώσουν αλλά και να μιλήσουν λίγο παραπάνω για τις προτιμήσεις τους , αφού στην πίτσα που φτιαχνουμε εμείς βάζουμε τα δικά μας υλικά και μεράκι.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την παρασκευή της δικής τους πίτσας και για να ευχαριστήσουν την συμμαθήτρια αλλά και την οικογένεια της που μας υποδέχθηκε τόσο εγκάρδια δημιούργησαν με τη βοήθεια μας ένα βιβλίο με ζωγραφιές για το πώς πέρασαν εκεί. Τα χαμόγελα τους όλη τη βδομάδα που αναδιηγούνταν για την εμπειρία τους ήταν η καλύτερη μας ανταμοιβή και θέλουμε να ευχαριστήσουμε για άλλη μια φορά την κ. Κατίνκα και τον κ.Στάθη για την υποδοχή, την οργάνωση και την φιλοξενία.
Εκτός από την παραπάνω επίσκεψη , μέσα σε μία εβδομάδα, τα παιδιά:
- Τραγούδησαν το τραγούδι του Κηλαιδόνη με αλλαγμένους τους στίχους για υγιεινές -ανθυγιεινές τροφές (Στις σαλάτες λέμε ΝΑΙ και στα φρούτα λέμε ΝΑΙ κ.ο.κ.)
- συζητήσανε για τα οφέλη του ψαριού και πώς τα ψαρεύουν , γίνανε παραδοσιακοί ψαράδες και πουλιά-αλκυόνες που τρώνε πολλά ψάρια.
- άκουσαν και συζήτησαν στο μουσικό παραμύθι "Ασαλάτου Αλαζϊν" για την έννοια της απληστίας, όταν ο πρωταγωνιστής της ιστορίας έφαγε ένα τεράστιο ψάρι που μπορούσε να ταϊσει δέκα άτομα , μόνος του (Τι είναι απληστία; Είναι καλό να είναι κανείς άπληστος;)
Στο εξώφυλλο βλέπουμε τον πρωταγωνιστή με το ψάρι |
- ακούσανε το "Λαχανούλη και την υγιεινή διατροφή " και το αναδιηγηθήκανε στην παρεούλα
- είδανε βίντεο με την πυραμίδα των τροφών και παίξανε κινητικά με υγιεινές-ανθυγιεινές τροφές από την εκπαιδευτική σειρά kidepedia
- συζήτησαν, διαχώρισαν και ταξινόμησαν τα φρούτα από τα λαχανικά στην τάξη.Από που παίρνουμε τα φρούτα;Απο που τα λαχανικά;
- φτιάξανε λίστα για τη φρουτοσαλάτα που αποφάσισαν να φτιάξουν και συναποφάσισαν τι θα πάρουνε από την λαϊκή του χωριου. Μαζί με τη νηπιαγωγό και τα χρήματα ξεκίνησαν ενθουσιασμένα...
- περπάτησαν στην λαϊκή με τη λίστα τους , είδαν τιμές και προϊόντα, ζήτησαν τα φρούτα , πλήρωσαν και μίλησαν με τους πωλητές και πήραν τα φρούτα πίσω στο σχολείο .Εκεί μύρισαν όλα τα φρούτα, τα δοκίμασαν τα ονομάσαν και φτιάξαμε μια μεγάαααλη φρουτοσαλάτα την οποία και καταβρόχθησαν.Μιαμ!
- ζωγραφίσανε τις εμπειρίες τους στη λαϊκή και τις αναδιηγηθήκανε στην τάξη
Τα φρούτα που μείναν για την επόμενη φρουτοσαλάτα γίναν..φρουτοκάμπιες αργότερα!
- Φτιάξανε ομαδικά την κυρία βλαβερούλα και την κυρία υγιεινούλα κολλώντας τις αντίστοιχες τροφές από φυλλάδια σούπερ μάρκετ
Ομαδικό κολάζ σε χαρτιά του μέτρου |
- εργαστήκαν σε ομάδες για να κόψουν (πάλι όπως παραπάνω) τροφές ώστε να φτιάξουν ανα ομάδα το δικό τους κομμάτι της πυραμίδας.Όλοι μαζί γράψανε τη συχνότητα κατανάλωσης των τροφών αυτών των ομάδων και ολοκλήρωσαν την πυραμίδα με την προσθήκη του νερού (5 ποτήρια την ημέρα!)και της καθημερινής άσκησης.
ΟΜΑΔΙΚΟ-ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΡΟΦΩΝ |
- παίξανε και δείξανε τα όσα μάθανε στο κινητικό παιχνίδι "Τρέξε για την πυραμίδα !" και μέτρησαν και πόντους για να βγάλουν νικητές
Σεποια ομάδα ανήκει π.χ. το μήλο; |
- ακούσανε το παραμύθι "Μια κάμπια πολύ πολύ πεινασμένη" και το παρακολουθήσανε και σε animation στον Η/Υ.
- φτιάξανε βιβλιαράκι με τους αριθμούς και όσα η κάμπια έφαγε κάθε μέρα κι ένα ατομικό βιβλίο.Το μεγάλο βιβλιαράκι συμφωνήσαμε όλοι να δίνεται κάθε μέρα σε άλλο παιδί και να επιστρεφεται την επόμενη
- ανταμοίφθηκαν για τον κόπο τους (τόσα βιβλία έφτιαξαν) με φρουτοσαλάτα-"κάμπια" από την νηπιαγωγό και ξετρελάθηκαν!
Δεν έμεινε ούτε ..κουκούτσι! |
- έπειτα εστίασαν στην κατηγορία των ζυμαρικών-αμυλοειδών που αρέσουν σε όλα τα παιδιά της τάξης και με αφορμή αυτό επεκταθήκαμε στον κύκλο παραγωγής ψωμιού , στα προϊόντα που βγάζουμε από το σιτάρι και το αλεύρι (μακαρόνια , πίτες , κουλούρια κτλ.) αλλά και για το ρύζι και συζητήσαμε ότι μας δίνουν ενέργεια για να μπορούμε να γυμναζόμαστε να περπατάμε κτλ.
- παρατήρησαν έργο με θέμα το χωράφι από τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ και τραγούδησαν το "Γεωργό"
- εκφραστήκανε δημιουργικά και ζωγράφισαν ...εναλλακτικά με πινέλα που φτιάξαμε από μακαρόνια
- μιλώντας για τις 5 αισθήσεις εστιάσανε στη γεύση και στις αγαπημένες τους γεύσεις φαγητών , αφού πρώτα ακούσανε το βιβλίο "Γεύομαι".
- Μέσα από παιχνίδια ρόλων αλλά και στις ελεύθερες δραστηριότητες , αλληλεπιδράσανε συζητώντας και παίζοντας π.χ. σπίτι ή τραπέζι με φαγητά και χρησιμοποιήσαν εκτενώς τις νέες πληροφορίες ενώ εμπλούτισαν και το λεξιλόγιο τους π.χ. μάθανε τη λέξη γαλακτοκομικά και ποιά φαγητά ανήκουν στην κατηγορια αυτή.
- πήρανε το αγαπημένο τους φρούτο-κατασκευή με γραμμένου τους χρυσούς κανόνες διατροφής για να τους τηρούν και στο σπίτι
- συνεργάστηκαν ομαδικά ανταλλάσοντας απόψεις κι ιδέες για την υγιεινή διατροφή , ανοίχτηκαν στην κοινωνία και στους γονείς με δράσεις πρός τα έξω και κοινωνικοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ολόπλευρου προγράμματος του νηπιαγωγείου.
Αυτήν την εβδομάδα τα παιδιά παίζουν και μαθαίνουν για τις 4 εποχές και τους μήνες . Αλλά αυτά είναι μιά άλλη ιστορία...Μην την χάσετε..!!!
Ευχαριστούμε για την επίσκεψη! |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου