ΣΧΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ, ΑΣ ΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!!
Εβδομάδα αφιερωμένη στα βασικά σχήματα.
Είναι γύρω μας παντού, αλλά πώς λέγονται;
Γνωρίσαμε ένα - ένα το τρίγωνο , το τετράγωνο , το ορθογώνιο, τον κύκλο. Αναφέραμε επίσης το οβάλ και τον ρόμβο.
Τα παιδιά μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων προσέγγισαν ολόπλευρα το θέμα, συζήτησαν, προβληματίστηκαν , μέτρησαν γωνίες / πλευρές και σχήματα και διασκέδασαν με ιστορίες και καλλιτεχνικές δημιουργίες μεγάλων καλιτεχνών (Kandinsky, Mondrian) αλλά και με τα δικά τους έργα που δημιούργησαν στην τάξη.
Αναλυτικότερα τα παιδιά:
- Σχημάτισαν όλα τα σχήματα στον πίνακα, με μαρκαδόρους, με το σώμα τους και μαζί με τους φίλους τους στην τάξη
Τι σχήμα φτιάξανε;Οι υπόλοιποι μαντεύουν |
- Άκουσαν την ιστορία του τριγωνοψαρούλη και τον ζωγράφισαν ατομικά
- Στις ελεύθερες δραστηριότητες παίξαν με τουβλάκια και φτιάξανε σχήματα , σπίτια , κ.α. κατασκευές αναγνωρίζοντας τα σχήματα και μιλώντας για αυτά
- Μέτρησαν γωνίες και πλευρές στο τρίγωνο, τοποθέτησαν τόσα τρίγωνα όσα έλεγε ο αριθμός, βρήκαν αντικείμενα που μοιάζουν στο πρώτο αυτο σχήμα που μελετήσανε αλλά και το γράμμα Δ του φίλου μας του Δημήτρη, που μοιάζει με τρίγωνο.
- Φτιάξαν δική τους ιστορία με τον τριγωνοψαρούλη πρωταγωνιστή (ανάπτυξη φαντασίας).
- Ο κύκλος με το τρίγωνο “μάλωσαν” και τα παιδιά μάθανε τις διαφορές τους , σειροθέτησαν κύκλους με βάση το μέγεθος , "μεταμορφώσανε" τον κύκλο σε διάφορα αντικείμενα όπως τιμόνι,σήμα ειρήνης, αλλα και στο γράμμα Ο και στον αριθμό 0.
- Είδανε βίντεο με τους κύκλους του Wassily Kandinsky και έκαναν τα δικά τους έργα με κύκλους ατομικά με κηρομπογιές.
- Τραγούδησαν και χόρεψαν σε κύκλο
- Σχημάτισαν κύκλους με διάφορα μέρη του σώματος κάνοντας γυμναστική
- Βάψαν κύκλους με διαφορετικό χρώμα ανάλογα με το μέγεθος
- Παίξαν κινητικό με γεωμετρικά σχήματα και τα μέτρησαν (ομαδα τριγώνου-ομάδα κύκλου με ομαδοποίηση και καταμέτρηση των σχημάτων που ξεχώρισαν)
- Παρακολούθησαν κουκλοθέατρο με τους 2 φίλους, τον κ. Τετράγωνο και τον κ.Ορθογωνούλη.
- Παίξαν κινητικό παιχνίδι με τετράγωνα κι ορθογώνια σκορπισμένα , από τα οποία πρέπει να διαλέγαν το σωστό ανάλογα με την εντολή της νηπιαγωγού όταν σταματούσε η μουσική.
- Σειροθέτησαν τετράγωνα κι ορθογώνια ανάλογα με το μέγεθος και βρήκανε τα δύο σχήματα σε αντικείμενα στο χώρο.
- Είδανε πίνακες του Piet Mondrian στους οποίους χρησιμοποιεί γεωμετρικά σχήματα και έντονα χρώματα. Συζητήσανε για το ποια σχήματα και χρώματα βλέπουν και τον ζωγράφισαν με τέμπερες τον πίνακα σε ατομική δημιουργία.
- Φτιάξανε σκυλάκι και ανθρωπάκι χρησιμοποιόντας ορθογώνια , τετράγωνα και χρωματίζοντας με μαρκαδόρους.
- Ακούσανε την ιστορία του Λαγουδίνου με τα σχήματα και μέτρησαν οβάλ, τρίγωνα, ρόμβους, κύκλους, τετράγωνα και ορθογώνια που βρήκαν στο βιβλίο.
Πάνω στο τετράγωνο Παίξαν κινητικό παιχνίδι ισορροπίας και ταξινόμησης πρώτα ατομικά (χοροπηδώντας κι ισορροπωντας σα λαγοί πάνω απο σχήματα στο πάτωμα) και επειτα σε 2 ομάδες (ομάδα τετραγώνου-ομάδα ορθογωνίου) ταξινομώντας τα δύο σχήματα αντίστοιχα.Πάνω στο ορθογώνιο Ομάδα τετραγώνου Ομάδα Ορθογωνίου - Άκουσαν την ιστορία του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα , σειροθέτησαν ελέφαντες με βάση το μέγεθος , χρωμάτισαν τόσους όσους έλεγε ο αριθμός σε ατομικό φύλλο μαθηματικών και φτιάξαν μάσκα του Έλμερ με τα χρώματα και το αντίστοιχο σχήμα πάνω.
- Προβληματίστηκαν αναπαράγοντας μοτίβα με σχήματα.
- Όλοι μαζί συνεργάστηκαν για να φτιάξουνε την δική τους φανταστική σχηματοχώρα, την οποία αποδώσανε σε κολάζ με όλα τα σχήματα και την φαντάστηκαν γεμάτη χρώματα, μέρα και νύχτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου